onsdag 21 januari 2015

Sockor åt en sjuksköterska

Alldeles strax kommer några mammor och barn hit för veckans träff. Muffinsen är bakade och salta kex med tillbehör framplockade. Vi är redo!
Dagens rådgivningsbesök gick bra. Colin var väl inte på sitt bästa humör... Men han växer fint och det fanns inget att anmärka på. Jag tänkte visa mitt senaste hantverk så det här inlägget har en mening också, annat än bara lite flum flum.

I december när min vän Emmi blev utexaminerad sjuksköterska gav jag henne ingen traditionell present i examensgåva. Istället gav jag henne ett ark med ett antal olika bilder på sockor. Därifrån fick hon välja ett par som jag sedan stickade åt henne.

Sockorna som hon valde var dessa. Mönstret finns här, länk.
Bildkälla
Hon ville ha dem i grått och vitt. För att vara säker på att mönstret skulle synas tillräckligt bra valde jag en rätt så mörk nyans av grått. Det vita garnet är 7 bröder och det gråa garnet är Nalle i färgen grafiitti.
Och så här blev sen slutresultatet.

På den här bilden ser foten alldeles enorm ut...
Trots ett färdigställd projekt finns mycket kvar i stickkorgen. Och ännu mera i planeringsstadiet. Till näst tror jag det blir en halsduk till Colin i reflexgarn. Behöver något enkelt och okomplicerat efter mönsterstickningen.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar