fredag 14 juni 2013

Pippitröja åt bebisen

Handarbetsinspirationen har minsann lyst med sin frånvaro den senaste tiden. Jag har försökt surfa på olika handarbetsbloggar för att locka fram lusten. Visst har jag blivit ivrig på att ta tag i mina egna projekt då men när väl kvällen kommit och jag bänkat mig i soffan har den lusten varit som bortsprungen istället. Men igårkväll, kära läsare, så fick jag sådan lust att färdigställa bebisens pippitröja att jag satt några timmar med den och visst blev den klar.
Jag orkade till och med fortsätta sticka lite på ett annat ofärdigställt projekt innan sängen kallade för natten. Hoppas den här stickivern håller i sig en stund nu för jag har nämligen en massa olika saker jag skulle vilja göra till bebisen.

Redo att använda, men det blir nog först till hösten eftersom jag stickade den i ett rätt så tjockt garn.

Tröjan är stickad enligt Lindas mönster


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar