tisdag 6 december 2011

Julmiddag

I lördags var det alltså igen dags för julmiddagen i Vasa med våra vänner. Vi var alla på plats och det var himla roligt att vi igen hittade en dag som passade alla. Vi åt massor med mat, drack glögg och åt marmorerad cheesecaka á la undertecknad, spelade spel i många timmar och hade allmänt gemytligt. Det ena spelet som vi spelade var charader, ett dundrande roligt spel! Det är nog längesedan jag har skrattat så mycket som jag gjorde. Spelet kanske inte lämpar sig för barn eftersom att en del ord som skulle visas inte var riktigt rumsrena.. Men det var det perfekta sällskapsspelet en lördagskväll!

Tyvärr så gömde sig min kamera sig i väskan hela kvällen. Jag hittade några bilder på Mias blogg som jag lånade...








Än en gång blev det en lyckad kväll! Nästa år tar vi på nytt igen!
Och jag tror nog vi aldrig vågar föra över tillredningen av skinkan till någon annan... Bassi lyckades verkligen i år igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar