tisdag 8 mars 2011

Fastlagstisdagen

Idag är en riktigt bra dag. Jag har bestämt mig för att inte ta någon stress över tenten som är imorgon utan istället ha roligt precis hela dagen!
Idag är det fastlagstisdagen och det är en riktigt heldag för alla studerande. Först blir det lite förfest hos Mia och Bassis sedan skall vi avnjuta varm minttukakao i pulkkabacken. När tårna är tillräckligt frusna ser vi vart vindarna för oss och bara har det skoj resten av kvällen. Dessutom kommer Emmi till vasa ikväll. Helt super! Kan en dag bli bättre. Jag får spendera dagen med de bästa och njuta av det vackra vädret. Förra året var det inte alls lika bra väder och jag hoppas bara att det vackra vädret håller i sig hela dagen! För att ytterligare göra denna dag ännu bättre fick jag veta att en väldigt god vän har fått en liten kille! Jag är så glad för er skull! Hoppas att ni alla mår bra!
Igår bakade jag fastlagsbullar. Även om jag inte direkt gillar bullarna, en massa grädde är inte riktigt min sak. Men bullarna blev helt okej, och de fick godkänt av kakmonstret här hemma. Det hör ju trots allt till att man skall äta fastlagsbullar idag.
Vill dra på mig halaren redan nu och fara ut i det vackra vädret. Men innan det skall jag till skolan för en timme IB..
Ha en bra kvinnodag alla kvinnor! Kanske någon är så lyckligt lottad att ni får en ros av er man/kille/sambo/vän!

Här kommer lite bilder från förra årets fastlagsfirande






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar